30/06/2008
Strauss România (fostă Elite România) a organizat primul seminar de cafea susţinut de un expert internaţional în cultivarea, prepararea şi evaluarea cafelei. Patricia Nasser, singura femeie membră a Consiliului Naţional al Degustătorilor şi Evaluatorilor de Cafea din Brazilia – ţara cafelei – a confirmat faptul că, datorită conţinutului bogat de substanţe esenţiale pentru sănătatea organismului, consumul zilnic de cafea recomandat este de trei – patru ceşti pe zi.
Rezultatele studiilor efectuate până în prezent la nivel internaţional au dovedit că această băutură conţine mai mulţi antioxidanţi decât ceaiul verde, mai multe fibre decât vinul sau sucul de portocale, iar magneziul şi potasiul din componenţa cafelei sunt minerale care trebuie să completeze dieta zilnică a fiecăruia. Mai mult decât atât, cafeaua este a doua cea mai băută băutură după apă din lume.
Contrar miturilor existente conform cărora cafeaua instant este artificială sau dăunătoare sănătăţii, aceasta se prepară numai din ingrediente naturale, iar un grup de cercetători din Spania chiar a demostrat că acest produs are un conţinut de fibre mai crescut decât alte tipuri de cafea – filtru sau expreso.
"Cafeaua nu este doar un stil de viaţă, ci şi un element indispensabil pentru menţinerea organismului nostru în formă. Substanţele conţinute de cafea ne ajută să prevenim afecţiuni caracteristice societăţii contemporane, cum este cazul depresiilor şi al suprasolicitării. Acesta este motivul pentru care, împreună cu alţi colegi, ne concentrăm asupra obţinerii unei cafele de calitate care să includă toate componentele esenţiale pentru menţinerea sănătăţii", a declarat Ana Luminiţa Anghel – Director de Cercetare şi Dezvoltare Strauss România.
Studiile au arătat că un consum mediu de cafea are efecte pozitive şi asupra activităţii creierului prin stimularea activităţii cerebrale şi îmbunătăţirea memoriei. Mai mult decât atât, componentele neuro-active din cafea au efecte pozitive în reducerea riscului de apariţie a bolii Parkinson şi în diminuarea stărilor de depresie.
Informaţii suplimentare:
Cercetări medicale recente realizate în Danemarca au dovedit aportul de energie pe care cafeaua îl aduce pentru susţinerea activităţii zilnice. Conform rezultatelor obţinute, cafeaua impulsionează creşterea ritmului metabolismului şi transformarea carbohidraţilor în energie. O singură ceaşcă de cafea creşte ritmul metabolismului de 3 până la 4 ori.
Combinaţia dintre cafea şi activitatea fizică este considerată importantă pentru reducerea riscului de apariţie a altor boli grave, cum este cazul bolii Alzheimer. Conform studiilor realizate de un grup de specialişti în neurologie din Lisabona, Portugalia, aportul de cafeină obţinut prin consumul de cafea este asociat cu reducerea probabilităţii de apariţie a acestei boli. Rezultatele obţinute în urma cercetărilor efectuate asupra unui eşantion de 54 de pacienţi au arătat existenţa unei corelaţii clare între cafeină şi reducerea riscului de apariţie a bolii Alzheimer, corelaţie care funcţionează independent de alţi posibili factori de influenţă.
top